löningsfredag!

Å jag har just målat naglarna röda, stentvättade sturörsjeansen hänger redo på min "walk in" garderrobsdörr, svarta skjortan överväger strykning, håret har ny-rot blekts. Å, Klockan segar sig fram.. Ingen ide att klämma sig in i jeansen för tidigt, men jag har ju varit inne hela dagen (förutom gymbesöket imorse..) så jag vill ut nu! 
 Det tråkiga är att jag jobbar imorgon. Men kul kan man ha för det eller hur! 

Igår träffade jag en gammal vän från London, vi jobbade ihop ett tag och hon har flyttat hem till stockholm för att jobba med olika projekt. Hon är en ung driven kvinna som inriktat sig på teater mm. Otroligt inspirerande! Vi tog en kaffe och pratade om allt, sen bjöd jag henne på middag på östgötakällaren, jag åt en supergod jordärtkockesoppa med lax på toast mmmm till det en mellanöl :) efter det drog vi till Knast där det var ett litet uppträdande, 4 stycken satte sig på en stege som har hjul under de typ ovanpå varandra och sjöng och spelade gitarr och bongotrummor. Jättefint var det! 

Åkte sen hem i lagom tid och lade mig tidigt i säng, jag var ju rätt trött efter mitt 24 timmars jobbpass och knappt någon sömn. Träffade också min vän och guddotter direkt efter jag slutat och kollade i affärer samt fikade. Så jag fick ingen tupplur alls igår! 
Och jag fick just höra att min vän åkt på vinter kräksjukan.. hoppas verkligen jag inte blivit smittad! 

Nu börjar det bli dags att svira om. ska ju träffa Fröken E efter hennes jobb då hon slutar 6. 

 livet som en avloppspropp.. 
 Ertappad i köket/kontoret
 Nymålade naglar och coca cola i vinglas.. jo säkert :) 
   
 tjingeling nu drar jag!

Kommentarer
Postat av: Syster yster

Önskar att vi bodde i samma stad så vi kunde gå ut och ta ett glas vin ibland !!! den är super skön!!!! =)

2009-01-23 @ 20:30:57
URL: http://sarawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0