Ett ord.

MILK

Sean Penn är förträfflig och absolut värd en oscar  för denna film som är baserad på en sann historia. Harvey Milk startade på 70talet en sorts fristad för homosexuella i San fransisco där de kunde vistas och visa sin kärlek öppet. Milk blev engagerad i politiken och efter år av att fighta emot kristna heterosexuella lyckas han fånga förtroendet inte bara för homosexuella utan mångra andra minoiritet grupper samt alla som stod för ett jämställt och demokratiskt samhälle. Filmen innehåller en vacker kärleks historia, den är rolig, allvarlig och sorglig. Jag lämnade biografen i tårar, jag blev kär i alla gaykillar i filmen, men speciellt i Milk och hans partner Scotty (James Franco, sooo hot!). Jag tycker alla i filmen var bra, den kändes inte tramsig eller overklig tack vare Gus Van Sant, jag kände Power to the people! Så jag vill varmt rekommendera MILK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0