I Sommar

Äntligen har jag haft en sommar jag önskat länge. Sen jag flyttade hem har det varit kämpigt och de två senaste sommrarna har jag jobbat och inte haft tid eller pengar att göra så mycket. Jag har varit singel och på ständig jakt. Men inte i Sommar. Vilken skillnad! Jag har hunnit med så mycket, farit hit och dit, gjort en massa skoj saker, och hittat en ny hobby; att lyssna på sommarpratarna.

Ett fenomen jag endast hört litegrann om tidigare men aldrig riktigt brytt mig om.

Det är något speciellt att lyssna på en person berätta om något som betytt mycket i dennes liv. Att få höra andras livsöden, glädje, sorg och tankar. Vissa är seriösa och eftertänksamma andra har ingen direkt plan och pratar bara på.
Jag har skrattat, gråtit, funderat massor efter dessa sommarpratare och lärt mig att vi alla är människor med olika öden här i livet.   
Jag tror det är nyttigt att höra andra kämpa på som vi andra i mot och medgång det går upp och det går ner men vi är aldrig ensamma om det!
Människan är otroligt duktig på att ta sig samman även om det finns stunder då de flesta av oss vill kasta in handduken.
Men vi måste också bli bättre på att berömma oss själva när vi mår bra och har det bra.

Ja jag har hittat en ny hobby och när jag lyssnat på alla i sommar tänker jag gå vidare till vinterpratarna....

 Mina favoriter hittills är: (har lyssnat på de jag känner till ska ta mig an "okända" nu..)

 Ulf malmros, Christine Meltzer, Per Morberg, Johanna Koljonen, Claudia Galli, Peter Andersson


Kommentarer
Postat av: Anonym

BLOGGA MERA!!!!!! // Syster yster ;D

2010-08-16 @ 20:32:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0