haiku

     17 stavelser på 3 rader
        5-7-5
     referens till årstid
     gärna två kärnfulla hälfter

min haiku dikt 9 feb 2010

      jobbet har vaknat
       till dystra toner
       en arla vårdag




I dag är det ons 10 feb, det är influensa i lägenheten
trötta glåmiga dagar, hostattacker och mycket sömn
tur jag är frisk iallafall.
Det är 8 dagar kvar, det börjar kännas i magen nu,
längtan hem, vänner, musik och min säng!
De senaste dagarna har spenderat mycket inomhus,
var vaken 26 timmar utan vila i måndags,
konstigt nog var jag inte så trött då jag somnade 9.30.
Fast det är en annan sorts trötthet, det är påfrestande att
vara tillags hela tiden, höra ens namn stup i kvarten.
En sorts trötthet så man gråter floder det sista kapitlet i en bok,
eller då man ser en stackars död katt efter vägen. 
Jag är känslomässigt trött, och jag längtar efter att få krama och gosa
med min guddotter, den sorts kärlek jag behöver nu. 
8 dagar kvar, den 9 åker vi.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0