Smoke gets in your eye..

Mitt jobb röker, inte bara några sådär utan ett till två paket om dagen. Normalt kan jag leva med det, man går ut en sväng, vädrar lägenheten osv. Men vissa dagar är vi inne hela dagen. Det var vi i förrgår. Ush det var jobbigt, han var stressad och rökte mer än vanligt Jag fick inte vädra för då kan han bli sjuk. på kvälllen var det näst intill olidligt, man känner sig som en stinkbomb, näsan kloggar igen jag får bihålsproblem, jag tycker mig bli tung i bröstet. Men den värsta tanken är hur illa far jag av det här egentligen? Viss jag röker också men ett par cigaretter om dagen, som det är nu kanske min kropp tar upp ett paket vad vet jag? 
Tänk och få lungcancer pga av att tillbringa mycket tid med en stor rökare, va hemskt. 
Jag vill gärna sluta men så länge jag jobbar med honom blir det nog svårt, inte för att jag röker då jag jobbar får ju  i mig tillräckligt.. men då jag slutar mitt pass brukar jag efter ett tag få abstinens. Skitjobbigt. 

Det har ju införts rökförbud här i grekland i maj i fjol, men de flesta ställen kan man röka på, ett avskärmat rum men vi sitter ju såklart alltid i rökrummet. När jag sitter där tänker jag på att så här var det ju för inte allt för längesen, konsitgt egentligen hur van man blir något så fort. I början då det talades om rökförbud bodde jag i London och tänkte nej aldrig det kommer inte att gå, och va jobbigt det skulle bli att behöva gå ut speciellt om det regnade osv. Men nu tycker jag det är super skönt, man röker ju mindre också om man tvingas ut.

nej ush för rökiga ställen, jag har nu två veckor kvar här det kommer gå fort.. 

Några foton från senaste dagarna!
     
Stället jag bor på.

Båt hamn

Kommentarer
Postat av: Bara Barah

Åh fy det där hade nog inte jag pallat med. Tänk vilka arbetsförhållanden du har. Resa till ett annat land, bo i samma rum som brukaren, jobba mastodontpass och så alla cigg. Men jag förstår att du får abstinens efter ett tag utan den passiva rökningen..... nä nu får du kolla efter ett annat jobb när ni kommer hem.



Fina bilder, det ser verkligen härligt ut, fint varmt sken på bilderna. Här hemma är det grått och slasket har kommit. Saknar dig. Jag har fått värsta Pubsuget. Så när du kommer hem blir det pubrundor om jag får bestämma!!



Kanske borde du skaffa ett läkarmunnskydd. Ta had om dig! pch lram

2010-02-07 @ 10:22:38
URL: http://www.barabarah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0