Papperslappen

Ibland behöver jag kluddterapi. Oftast när jag är som djupast i mitt dagdrömmeri är det liksom skönt att göra små krummelurer på vilket sorts papper man har till hands som hellst. I ett kollegieblock är det flesta sidor utsmyckade av någonsorts kluddterapi. Det kan också vara stunder då jag inte vill koncentrera mig på det som ska skrivas på papperet då känns det liksom enklare att kludda lite istället. Kludd, kludd.

Ibland hittar jag lappar med kludd och någon sorts text, precis som häromdan. En lapp i min svarta jacka som jag med glädje får bära igen här i grekland där det inte är så kallt ännu.

Det fanns en liten dikt från en dag på jobbet som personlig assistent.

hisl head is resting on his violin
 in a total state of mind so peaceful
his beautiful body is slender
his eyes piercingly brown
are they searching for my soul?
I feel so at ease when I look at him
but when he look at me I blush

Secretly I want to eat him
Secretly I want to play his violin

inget editerat bara som den är och ps det är inte "mitt jobb" den handlar om utan en krokisession jag var på med mitt jobb..;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0